torstai 30. maaliskuuta 2017

Suunnitelmiin muutoksia

Gika on toiminut koko talven tosi hyvin, ja tottakai itsevarmuus kasvoi vielä alku vuodesta olevassa valmennuksessa, sillä Gika meni tosi hyvin siellä. Koko vuoden alun olin katsellut mulle ja Gikalle sopivia kisoja ja eräisiin olin jo ilmoittautumassa. Kiireessä hankin jo itselleni E-luvan ja odotin innolla ensimmäistä yhteistä kilpailuamme. Omistajan pyynnöstä kuitenkin kaikki kilpailut Gikan kanssa jäävät vain haaveeksi.




Tämän kauden tavoitteena oli kilpailla helppoja luokkia ja saada lisää kokemusta. Tällä hetkellä mulla ei siihen kuitenkaan ole mahdollisuutta, sillä ei ole hevosta, jolla kilpailla. Olen nyt viimeaikoina ratsastanut myös Papsulla, mutta en ainakaan vielä ole saanut hevoseen sellaista tuntumaa, että voisin kuvitella itseni kilpailemassa parin kuukauden päästä. Ei ole myöskään sama asia kilpailla jollain muulla hevosella, kun sillä, jonka kanssa olet treenannut koko talven.

Kilpailukiellon takia ratsastusmotivaationi hävisi hetkeksi aikaan kokonaan ja olin jo lopettamassa koko harrastusta. Olin niin pettynyt ja turhautunut (ja olen edelleen), etten halunnut ratsastaa. Nyt kuitenkin oon taas päässyt vauhtiin, ja ratsastanut lähes joka päivä. Tykkään kyllä ratsastaa, mutta tällä hetkellä mulla ei ole semmoista tavoitetta tai sellaista minkä takia ratsastan. On kiva mennä itsenäisesti ja käydä valmennuksissa, mutta kilpailuissa on kuitenkin se oma jännitys ja tunnelma.

Kaikki ovat varmaan myös ihmetelleet, mihin Pumpuli on kadonnut, kun en siitä ole kirjoittanut mitään. Pumpuli on tällä hetkellä kokonaan pois pelistä, ja tuskin enää sillä hevosella tulen ratsastamaan. Pumpulille tuli kaviokuume, enkä ole koko hevosta nähnyt nyt moneen viikkoon. Toivon, että Pumpuli tulisi kuntoon ja sillä joskus vielä voisi ratsastaakin, mutta itse haluan ratsastaa niin erilaisella hevosella, että luultavasti joku muu sitten sillä ratsastaisi.


Tulevaisuudesta en osaa oikeastaan sanoa mitään. Haluaisin hevosen, jolla pääsisi valmentautumaan ja kilpailemaan ja mahdollisesti hyppäämään myös esteitä. Ärsyttää tosin, jos nyt hankkii uuden hevosen ja se kerkeää olemaan vain 2-3 vuotta, sillä mitä luultavammin tulen muuttamaan pois kotoa opiskelemaan, eikä mulla sitten ole mahdollista pitää omaa hevosta. Olisi ollut kiva nämä pari vuotta mennä Gikan kanssa, ja varmaan menenkin, mutta haluaisin kyllä kilpaillakin.

5 kommenttia:

  1. No voi höh :( Minkä takia jouduitte kilpailukieltoon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän väärä sana tuo kilpailukielto, mutta siis omistajan pyynnöstä emme kilpaile.

      Poista
    2. Aaa aivan, voi kuinka harmillista, varsinkin kun on (ymmärtääkseni) kyseessä kuitenkin osaava hevonen :(

      Poista
  2. Ihania kuvia <3 liityin heti lukijaksi!

    http://mruggla.blogspot.fi/

    VastaaPoista