perjantai 24. kesäkuuta 2016

Ratsastusta ja juhannuskuulumisia


Moikka, päätin tulla vielä postailemaan ennen kun virallisesti pääsen juhannuksen viettoon. Mennään illalla meidän mökille syömään, uimaan ja saunomaan, mutta en tiedä vielä jäämmekö sinne yöksi. Mulle tuli juhannusviikonlopuksi myös vähän töitä, sillä käyn hoitamassa naapurin shettiksiä.

Tämän viikon ratsastukset on sujuneet tosi hyvin. Maanantaina Pumpuli sai viettää vapaa päivää, mutta ensi viikolla aloitan käymään kolme kertaa viikossa sitä ratsastamassa. Gikan kanssa olin maanantaina maastoilemassa samoin kuin tiistainakin, mutta tiistaina menin ilman satulaa. Yritin myös opettaa Gikalle kumartamista, mutta luulen ettei se ymmärtänyt siitä mitään ja oli vain leivän perään..


Tiistaina olin ratsastamassa Pumpulin ja se meni tosi hienosti. Olin itsekin yllättynyt miten se liikkui niin hyvin. Sanoinkin sille pariin otteeseen, että näin sun pitäisi liikkua kisoissakin. Talutin sitä eka pari kierrosta kenttää ympäri ja sitten menin käynnissä muutaman kierroksen ja tein pysähdyksiä aina sivujen keskelle. Sen jälkeen menin kevyttä ravia ja sitten laukkaa. Kun siirryin harjoitusraviin, suu melkein loksahti auki kun hevonen meni niin hienosti peräänannossa ja se itse halusi mennä eteenpäin. Otin vielä molempiin suuntiin laukassa muutamat lävistäjät ja keskiympyrät, sillä ne ovat aina kisoissa jotenkin epäonnistuneet. Lopuksi menin kevyttä ravia ja annoin Pumpulin kävellä.


Keskiviikkona menin Gikalla kentällä. En yleensä tykkää mennä Gikan kanssa alkukäyntejä kentällä, sillä sen kanssa joutuu kävelemään niin monta kierrosta, mutta tällä kertaa olin kärsivällinen ja kävelin varmaan yli kymmenen kierrosta kentällä ennen kuin aloin menemään kevyttä ravia. Menin kevyessä- ja harjoitusravissa puomeja ja sitten otin laukkaa. Menin laukassa pääty-ympyröitä ja lävistäjiä. Menin myös muutaman kerran kolmikaarisen kiemurauran ja tein voltteja. Menin kevyttä ravia ja kävelin vähän aikaa kentällä, mutta menin lopulta kävelemään lähellä olevalle hiekkatielle.


Olin poikkeuksellisesti eilen ratsastamassa Pumpulia, sillä Pumpulikin saa nyt pitää juhannuksen vapaana. Vettä sato ihan hirveesti ja olin ihan läpimärkä, vaikka mulla oli sadetakki aina kun satoi hieman enemmän. Menin aika samalla tavalla kuin tiistainakin, mutta mentiin laukassa keskiympyrää ja sitten voltti aina ravissa toiseen suuntaan. Sitten menin myös nelikaarista siten, että aina joka toinen kaari käynnissä ja joka toinen ravissa. Pumpuli meni ihan nätisti ja hyvin.

Mutta pidemmittä puheitta oikein hyvää juhannusta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti